Marka o sportowym duchu?  

Toyota udowadnia, że w świecie zdominowanym przez limity i normy emisji spalin, najważniejsza jest… odwaga. Wskrzeszenie legendy Supry, małe modele GT86 i GR86, czy wreszcie Toyota GR Yaris – Japończycy przejmują palmę pierwszeństwa w szybkich autach i udowadniają, że wycofywanie się z tego segmentu Audi, Forda czy Renault to z ich strony poważny błąd. Czego można spodziewać się po ostatnim wymienionym modelu? GR Yaris powstał za sprawą Gazoo Racing, sportowej dywizji Toyoty, a także w konsultacjach z Tommi Makinenem, znanym na całym świecie kierowcą rajdowym,   

Toyota GR Yaris – wyjątkowy Yaris

Zmiany poczynione w Toyocie GR Yaris są olbrzymie – pojazd obniżono o 91 milimetrów i zastosowano… inną płytę podłogową. Dokładnie jej tylną połowę, pochodzącą z Toyoty Corolli. Napęd GT Four to również technologia, która zawitała w sportowym Yarisie. Umożliwia ona przeniesienie niemal dowolnej porcji momentu obrotowego na przednie lub tylne koła. Yaris GR 1280 kilogramów – biorąc pod uwagę napęd na cztery koła jest to… i tak sporo. Na torze wyścigowym widać jednak, że masa nie sprawia absolutnie jakichkolwiek problemów – Yaris wyprzedza bez problemów nawet słynną Toyotę Suprę. Pojazd poszerzono o 6 centymetrów względem europejskiej wersji standardowego Yarisa i aż o 11 cm względem Yarisa eksportowanego na resztę świata.

Dodaj komentarz